Nástrahy chiptuningu

Ako zistiť či je auto vhodné na chiptuning?

Často používané pojmy

Čo je to EGR, DPF, DMF, lambda, na čo slúžia?

Úprava Fiat Punto 1.9JTD na 300PS !



Úprava Fiat Punto 1.9 JTDm


Standard
VýkonKrútiaci moment
86 PS 200 Nm
Chiptuning
VýkonKrútiaci moment
300
+0
PS
602
+0
Nm


pôvodný motor:
- 1.9 JTD
- valcov: 4
- ventilov na valec: 2

- sériový výkon: 63kW/86PS @ 3000 RPM, krútiaci moment: 200Nm/1500 RPM

aktuálny motor:
- 1.9 JTDm
- valcov: 4
- ventilov na valec: 4

- sériový výkon: 103kW/140PS @ 4000 RPM, krútiaci moment: 305Nm/2000 RPM

- zmeraný výkon po úprave : 300 PS a 602Nm

zoznam úprav:
> swap motora z Alfy Romeo 156 1.9 Jtdm 140ps
> úprava elektroinštalácie pre novú riadiacu jednotku EDC16
      > odstránenie imobilizéra + rôzne prispôsobenie
      > vytvorenie prevodníka CAN bus zbernice pre použitie pôvodneho prístrojového panelu
> retrofit (domontovanie) ABS

> turbodúchadlo GTD2060VZK zachovanie pôvodnej elektronickej regulácie + montáž prevodníka rb-digital
> vodný intercooler s vlastným chladiacim okruhom
> upravený výfuk
> upravene vstrekovacie trysky
> úprava nízkotlakého a vysokotlakého palivového systému



Graf merania výkonu



Foto

















Video