Nástrahy chiptuningu

Ako zistiť či je auto vhodné na chiptuning?

Často používané pojmy

Čo je to EGR, DPF, DMF, lambda, na čo slúžia?

Elektronická riadiaca jednotka pre elektroniku turbodúchadla

RB-RSG3




       Po viac ako 6 ročných skúsenostiach s vývojom techniky pre elektronické regulácie turbodúchadiel prinášame na trh najnovšiu generáciu riadiacich jednotiek.
      Riadiaca jednotka dokáže pracovať s el. regulátormi rôznych výrobcov (Hella, Borgwarner-KKK, Mitsubishi,...). Najčastejšie používanými typmi sú regulátory REA od výrobcu Hella.
Riadiaca jednotka dokáže pracovať s regulátormi použitými vo vozidlách Mercedes,BMW, Audi, a iné.


       Súčasťou riadiacej jednotky sú aj analógové vstupy pre riadenie rôznych sekundárnych funkcií - ako je špecifická korekcia polohy turba, prípadne rôzne ochranné funkcie (ochrana motora vzhľadom na teplotu, prípadne iné veličiny).
       Riadiaca jednotka dokáže pracovať aj v autonómnom režime riadenia - to znamená bez súčinnosti riadiacej jednotky motora a teda je možné toto zariadenie využiť aj ako boost controller. Tu dokáže kontrolovať okrem elektronických regulátorov aj bežné soleniodové regulátory.
       Ďalšia výborná správa je implementácia zbernice CAN, ktorá slúži okrem možnosti sledovania údajov motora aj na komunikáciu so zariadením.
       Zariadenie je bohato hardverovo vybavené, so širokými možnosti uplatnenia. Tým, že sme výrobcom zariadenia, vieme túto riadiacu jednotku ľubovoľne softvérovo upgradovať a doplniť aj nové funkcie podľa špecifických požiadaviek.

       Zariadenie je možné použiť aj pri prerobení podtlakového turbodúchadla na elektronicky riadené. V týchto prípadoch sa stáva, že mechanický rozsah elektronického regulátora je väčší ako je mechanický chod turbodúchadla. RSG-3 obsahuje možnosť nastavenia a vytvorenia synchronizovaného prevodu, takže z hľadiska tuningu motora a nastavenia riadiacej jednotky motora odpadá akákoľvek starosť o ďalšie nastavovanie a teda maximálne otvorenie turbodúchadla zodpovedá maximálnej hodnote otvorenia odosielanej riadiacou jednotkou motora.


RB-RSG3 experimentálne podporuje REA aj pre turbodúchadlo GTD2060VZ


       Ďalšou zaujímavou možnosťou nasadenia je konverzia motorov Audi 3.0TDI s turbom KKK na turbodúchadlo Garrett GTB2260VK.
       Medzi zaujímavé vlastnosti možno zaradiť robustné vyhotovenie ale aj jednoduchá inštalácia.





Verzie:

RB-RSG3A    určená pre ovládanie turbodúchadiel z AUDI 3.0TDI Garrett GTB2260VK | 249€ | skladom
RB-RSG3B    určená pre ovládanie turbodúchadiel z BMW 30D Garrett GT2260V | 199€ | skladom
RB-RSG3M    určená pre ovládanie Mercedes GTB2260VKLR,GTB2060VKLR | 199€ | skladom

ostatné verzie a špecifické požiadavky sú dostupné na vyžiadanie

zariadenie sa štandardne dodáva vrátane kabeláže pre jednotku v turbodúchadle
v prípade použitia pre VAG group s oválnym konektorom N75 sa dodáva vrátane protikusu (prosím oznámiť)


objednávky je možné realizovať cestou e-mailu prípadne telefonicky alebo na facebooku rb-digital
( prejsť na sekciu kontakt )





Ako vyzerá elektronická regulácia turbodúchadla



Regulátory turba prešli svojim vývojom. Pneumatický spôsob regulácie turbodúchadla vystriedal pohon servomotorom. Elektronické regulátory (REA) je možné nájsť v nových typoch vozidiel zväčša vo vyšších kubatúrach motorov, obvykle s objemom nad 2.5l. Výhodou nasadenia REA je veľmi presná regulácia turbodúchadla, pretože riadiaci systém dostáva spätnú väzbu o skutočnej polohe naklápania lopatiek turbodúchadla. Ďalšou výhodou je veľmi vysoká ovládacia sila, ktorú servomotor dokáže vyvinúť. Klasický podtlakový regulátor využíva na tento účel len silu pružiny.


Porovnanie elektronického (REA), a klasického podtlakového regulátora






Pri montáži turbodúchadla vybaveného elektronickým regulátorom do vozidla, ktoré bolo vytvorené s pneumatickým systémom regulácie turba vzniká problém. Prerábka na riadenie podtlakom v sebe ukrýva viaceré úskalia, ako napr. výroba dorazu maximálneho uzatvorenia regulácie, nastavenia vhodnej dĺžky tiahla, a pod. Zachovanie elektronickéj regulácie je možné, a slúži na to naša riadiaca jednotka RSG-3.






tagy: REA, elektronická regulácia turbodúchadla, prevodník, GTB2260V, GTB2260VK, GTD2060VZ, GTB2260VKLR, GTB2060VKLR, RB-RSG3