#chiptuning-ECU #chiptuning-DSG #nadstandardne-Upravy #kontrolka-dpf #vyvoj #alfa-romeo-156 #tipo-swap #seat-leon-stage3

Elektronická regulácia turbodúchadla




Regulátory turba prešli svojim vývojom. Pneumatický spôsob regulácie turbodúchadla vystriedal pohon servomotorom. Elektronické regulátory (REA) je možné nájsť v nových typoch vozidiel zväčša vo vyšších kubatúrach motorov, obvykle s objemom nad 2.5l. Výhodou nasadenia REA je veľmi presná regulácia turbodúchadla, pretože riadiaci systém dostáva spätnú väzbu o skutočnej polohe naklápania lopatiek turbodúchadla. Ďalšou výhodou je veľmi vysoká ovládacia sila, ktorú servomotor dokáže vyvinúť. Klasický podtlakový regulátor využíva na tento účel len silu pružiny.


Porovnanie elektronického (REA), a klasického podtlakového regulátora






Pri montáži turbodúchadla vybaveného elektronickým regulátorom do vozidla, ktoré bolo vytvorené s pneumatickým systémom regulácie turba vzniká problém. Prerábka na riadenie podtlakom v sebe ukrýva viaceré úskalia, ako napr. výroba dorazu maximálneho uzatvorenia regulácie, nastavenia vhodnej dĺžky tiahla, a pod. Ďalším možným riešením je zachovanie elektronického naklápania lopatiek, a použitie prevodníka.
RB-RSG101 je prevodník, ktorý sa na strane vozidla pripája namiesto pôvodného regulačného ventilu (N75) a zapája sa priamo do elektronického regulátora.
Zariadenie je momentálne dostupné v dvoch prevedeniach:

- RB-RSG101B je kompatibilné so servopohonmi montovanými do vozidiel zn. BMW
- RB-RSG101M je kompatibilné so servopohonmi montovanými do vozidiel zn. Mercedes