Nástrahy chiptuningu

Ako zistiť či je auto vhodné na chiptuning?

Často používané pojmy

Čo je to EGR, DPF, DMF, lambda, na čo slúžia?

Elektronická regulácia turbodúchadla




Regulátory turba prešli svojim vývojom. Pneumatický spôsob regulácie turbodúchadla vystriedal pohon servomotorom. Elektronické regulátory (REA) je možné nájsť v nových typoch vozidiel zväčša vo vyšších kubatúrach motorov, obvykle s objemom nad 2.5l. Výhodou nasadenia REA je veľmi presná regulácia turbodúchadla, pretože riadiaci systém dostáva spätnú väzbu o skutočnej polohe naklápania lopatiek turbodúchadla. Ďalšou výhodou je veľmi vysoká ovládacia sila, ktorú servomotor dokáže vyvinúť. Klasický podtlakový regulátor využíva na tento účel len silu pružiny.


Porovnanie elektronického (REA), a klasického podtlakového regulátora






Pri montáži turbodúchadla vybaveného elektronickým regulátorom do vozidla, ktoré bolo vytvorené s pneumatickým systémom regulácie turba vzniká problém. Prerábka na riadenie podtlakom v sebe ukrýva viaceré úskalia, ako napr. výroba dorazu maximálneho uzatvorenia regulácie, nastavenia vhodnej dĺžky tiahla, a pod. Ďalším možným riešením je zachovanie elektronického naklápania lopatiek, a použitie prevodníka.
RB-RSG101 je prevodník, ktorý sa na strane vozidla pripája namiesto pôvodného regulačného ventilu (N75) a zapája sa priamo do elektronického regulátora.
Zariadenie je momentálne dostupné v dvoch prevedeniach:

- RB-RSG101B je kompatibilné so servopohonmi montovanými do vozidiel zn. BMW
- RB-RSG101M je kompatibilné so servopohonmi montovanými do vozidiel zn. Mercedes